Tot rust gekomen

Tot rust gekomen

Rust

Na een crisis kun je in een periode van stilte terechtkomen. Je voelt dat je uit het dal gekomen bent, maar je bent nog stil. Eindelijk heb je alles los kunnen laten, eindelijk ervaar je rust. Even niks doen en alles accepteren zoals het is, arriveren in het moment van nu. Je kijkt om je heen en ziet dat het een mooi moment is.
Alsof je drijft op de golven van het moment in totale ontspanning, je hoeft geen weerstand te bieden, je hoeft niets na te streven, je hoeft je nergens aan te hechten. Alleen maar te zijn en te drijven en je gedragen te voelen door de golven zoals je bent. Zo blijf je met jezelf verbonden.

Oefening: Loslaten terwijl je zit

Ga met gekruiste benen rechtop op de grond of op een kussen zitten, of rechtop op een stoel met je beide voeten naast elkaar op de grond. Breng een kleine glimlach op je gezicht en adem rustig in en uit. Laat elke spier in je lichaam ontspannen, voel je spieren zacht worden als de spiertjes van een baby. Geef je over en laat alles rustig los, adem rustig in en uit. Wanneer je voelt dat je helemaal ontspannen bent, blijf dan zo ontspannen zitten en adem 15 keer in en uit terwijl je aandacht bij je ademhaling blijft en de kleine glimlach op je gezicht.